dvekolesa.sk - blog

Blog

...aby obuvník bosý nechodil

S odchádzajúcou cyklistickou sezónou prichádza obdobie, kedy mám čas začať realizovať projekty, ktoré nosím v hlave, prípadne si postaviť niečo aj pre seba. Minulú zimu som urobil zásadnú chybu, že som neustále odkladal výrobu kolies na svoj cesťák, až som sa k nej potom kvôli pracovným a iným povinnostiam ani nedostal. Rozhodol som sa teda, že to tentokrát zrealizujem hneď z kraja jesene.

Celý článok

Závitové hlavové zloženie

Tento typ hlavového zloženia už v podstate v dnešnej dobe ustúpil modernejšiemu A-head systému. Nakoľko bol ale v minulosti štandardom, stretávame sa s ním predovšetkým pri rekonštrukciách, či prestavbách starších bicyklov. Závitové hlavové zloženie však aj v dnešnej dobe nájdeme na horských a mestských bicykloch nižších cenových kategórií, či detských bicykloch.

Celý článok

Výroba "low-cost" single speed kolies

Mám rád špecifické požiadavky zákazníkov. Niekedy sa jedná o väčšiu výzvu, inokedy menšiu. Požiadavka jedného z mojich stálych zákazníkov na výrobu kvalitných single-speed kolies za prijateľnú cenu, bola niekde v strede spomenutého spektra náročnosti. Nakoniec som sa rozhodol napísať o stavbe týchto kolies krátky článok.

Celý článok

Reťazová línia

Aj kvôli množiacim sa otázkam zákazníkov, akú dĺžku stredovej osi zvoliť, rozhodol som sa pre lepšie pochopenie tejto témy napísať krátky článok. Čo je to teda tá reťazová línia? Môžeme ju charakterizovať ako smerovanie reťaze určené vzájomnou polohou prevodníka a pastorku na náboji zadného kolesa. Ideálne by mali byť v jednej osi. To zaručí správny prenos energie a dlhšiu životnosť reťaze, nakoľko na ňu nebudú pôsobiť žiadne bočné sily.

Celý článok

Renovácia bicykla Favorit z roku 1958

Pri dnešnej hromadnej výrobe bicyklov som sa zamyslel a vrátil späť do mojich mladých čias, keď každý chcel mať bicykel favorit. V mladosti som ho mal aj ja. Rozhodol som sa že si zostavím jeden z prvých výrobkov tejto legendárnej značky. Hľadanie dielov nebolo ľahké, ale keď sa chce všetko sa dá. V prvom rade som zohnal rám, kolesá a neskôr aj ostatné diely, a pustil som sa do renovácie.

Celý článok

Ako vyrobiť fixed gear náboj za zlomkovú cenu

Fixed gear, fixies, fixky, festky, alebo teda po slovensky bicykle s pevným prevodom sú najjednoduchším typom bicykla, ktorého popularita momentálne znovu rastie. Ich charakteristickým znakom je pevné spojenie zadného náboja a pastorku. Keď sme sa rozhodli pre stavbu fixky, budeme potrebovať zadný náboj. Na trhu sú samozrejme dostupné už hotové náboje, stačí ich kúpiť a vypliesť. Lenže pre niekoho je to možno finančne nákladné, alebo nechce použiť pastorok so závitom, ktorý sa zvykne povoľovať (lepiť/zvárať ho nie je práve dobré riešenie). Preto uvádzam tento návod, ako na to.

Celý článok

Ako určiť správny rozmer bŕzd?

 

Mnohí z vás pri stavbe bicykla narazia na problém, ako určiť správny rozmer klasických cestných bŕzd. Výrobcovia ponúkajú širokú škálu modelov s rôznymi rozsahmi, no v prvom rade je potrebné mať jasno v tom, čo sa skrýva za číslami uvedenými pri jednotlivých produktoch. V tomto článku si ukážeme dva spôsoby, pomocou ktorých je možné určiť vhodný rozsah brzdových čeľustí.

Celý článok

Beží na OpenCart • Slovenský preklad z OpenCart.sk dvekolesa.sk - špecialista na mestské a retro bicykle / MA Comm. Košice, s.r.o. © 2019